Знайомство з іконою

Напередодні свята Водохреща, 18 січня, у Хмельницькій бібліотеці-філії №9 відбулась бінарна лекція «Знайомство з іконою» для читачів та учасників підліткового клубу «Романтик». Лекцію провели викладач школи іконопису «Нікош» Войтюк О. С. та завідуюча бібліотеки-філії Шевчук Л. І.

Ікони та іконопис представляють собою дивовижне поєднання найвищого з мистецтв – живопису із релігійними сюжетами, зображеннями Ісуса Христа, Богоматері, ангелів та святих. Однак ікони та картини далеко не одне і те саме. Будь-які картини (зокрема і на релігійну тему) – завжди вільна авторська інтерпретація тих чи інших подій та образів. При написанні ікони вільна авторська інтерпретація недопустима. Для того, щоб точно зобразити святий образ, іконописець має строго слідувати правилам іконографії.

Ольга Сергіївна на прикладі власних іконописних робіт розповіла про основи написання ікони у візантійському стилі, а також наголосила, що процес написання ікони розпочинається ще задовго до першого мазка пензля. Слухачі дізнались як відбувається підготовка липової дошки на якій згодом напишуть ікону. Тепер відвідувачі бібліотеки володіють поняттями «паволока», «левкас» та ін. та розуміють значення кольорів і символів, які використовуються в іконографії.

Завідуюча філії Людмила Іванівна представила друковані видання, де є можливість побачити та порівняти техніки написання ікон з часів Київської Русі і до ХІХ ст. Книжкова добірка допомогла зрозуміти наскільки глибокі традиції має український іконопис інтерпретуючи усталені канони, типи, сюжети через призму національного світосприйняття. Не оминули свято Водохреща: розповіли про походження, традиції.

Доповідачі намагались пробудити у слухачів інтерес до українських традицій, зокрема, до ікони, яка спонукає думати, замислюватися та іншими очима подивитися на світ і на себе. Слухачі лекції та відвідувачі бібліотеки мали можливість отримати детальну інформацію про традиції укаїнсько-візантійського іконопису.

Бінарна лекція пройшла в неповторній атмосфері довіри, затишку та позитиву.