Інтегруємось! Відкритий урок на тему "Перспектива у творах художників Раннього Відродження та використання отриманої інформації на уроці рисунку".
22 жовтня у Хмельницькій художній школі заняття у 3 класі базового підрівня з «історії мистецтва» і «рисунку» були об’єднані у так званий бінарний урок. На ньому розглядались «поріднені» теми – відповідно - «Перспектива у творах художників Раннього Відродження» і «Лінійна перспектива». Першою була викладач-методист Наталія Басова, яка у короткій лекції згадала мистців Проторенесансу і доволі повно розповіла про головних художників Раннього Відродження, в творах яких спочатку вперше, а потім стало закономірним використання повітряної і лінійної перспективи. Оповідь проходила з підтвердженням мовленого картинками на екрані, з використанням запитань до учнів. Учні вже знали з попередніх уроків особливості і лінійної, і повітряної перспектив, тому достатньо легко виконали наступне творче завдання. Клас було розбито на групи по двоє і їм було роздано певну кількість репродукцій картин епохи Відродження, серед яких потрібно було визначити наявність або відсутність того чи іншого виду перспективи. Учні доповідали про виявлені ними ознаки, клас реагував, всі брали участь в обговоренні. А потім свою частину уроку провела старший викладач Наталія Єрьоменко. Вона зробила коротке бліц-опитування, в якому були пригадані основні складові перспективи: точка сходу, лінія горизонту, лінія сходу тощо. А далі кожен учень отримав по чистому аркушу білого паперу, де вгорі був відмічений центр – точку сходу, крізь яку потрібно було протягнути ниточку, що і давала можливість на папері визначити основні лінії, які дозволяли кожному побудувати в лінійній перспективі з великих літер власне ім’я, як колись в давні історичні епохи художники будували зображення в перспективі на площині стіни певної споруди. Учням було надзвичайно цікаво виконувати це творче завдання. Наприкінці уроку були підведені підсумки – всі гарно справились і отримали схвальні оцінки. Директор Марія Барабаш, методистка Людмила Рожко-Павленко, викладачі – ведучі заняття цілком задоволені проведенням такого бінарного уроку.